Aktualności arrow Wyprawy arrow Jordania arrow Wadi Rum (31.I.2013)
Wadi Rum (31.I.2013) _CMN_PDF_ALT Print _CMN_EMAIL_ALT
Written by Jacek Gabryś
Thursday, 31 January 2013

Zdjęcia z Wadi Rum

Wyjeżdżamy z Petry, jak pamiętamy, zwiedziliśmy ją za darmo. Pilch Łukasz przeprowadza jeszcze ożywioną dyskusję z miejscową mafią taksówkową, która za przejazd do naszego hotelu (4 km) żądą 4 Jordańskich monet (ok. 18 zł). Pilch zna miejscowy rynek i wie, że taka przyjemność kosztuje 2 JD, dochodzi do wymiany męskich słów. Wokół Petry rozbudowało się Wadi Musa, typowe miejsce, którego zadaniem jest supportować obecną w pobliżu atrakcję. Budy, hotele, gastronomia, "my friend".

Około 17-tej mamy busa, który zawieść nas ma do Wadi Rum. To jakieś 1,5 godziny drogi, po drodze mijamy kilka czekpointów, w Jordanii jest miły zwyczaj, że jeśli wieziesz turystów, posiadasz swego rodzaju immunitet, żólnierze i policjanci automatycznie zaprzestają kontroli drogowej, witają się uroczyście z turystami, pozują do zdjęć. O 18.30 jest czarno, szukamy sklepów monopolowych, preferencyjnie z szampanem, jest lokal, który sprzedaje piwo po 18 zł za puszkę. Odmawiamy konsumpcji. Szykuje się wyjątkowo spokojny Sylwester, szykuje się dobry dzień na jordańskich drogach.

Dojeżdżamy do Wadi Rum, czeka na nas wcześniej zakontraktowany Attayak - http://www.bedouinroads.com/camp-photos.htm . To dobry chłop, lokalny specjalista od wycieczek po pustynii, polecany przez samego Marcina Mikę, który wycieczką do Jordanii rozpoczął trwającą po dziś dzień przygodę ze słynną APS.

Attayak posiada na pustyni obóz, 3 wielkie namioty stojące pod skałą i ma ambitne zadanie - zorganizować dla nas Sylwestra, bo jest 31 grudnia. Pomogliśmy mu w tym, wręczając 45 JD od głowy za przyjęcie i całodzienną wycieczkę po pustynii.

Co do przyjęcia nie wymagaliśmy wiele i tak się stało. Oto jego plan:

- jeden Arab na keyboardzie
- jeden Arab na talerzach
- dwóch Arabów na parkiecie prosi chłopców i dziewczynki do tańca, na zasadzie 2 kroki do przodu, 2 kroki do tyłu
- w namiocie pali się ognisko, wentylacja zawodzi, ubranie nasiąka jak w słynnych czasach w Feniksie, kiedy nie obowiązywała ustawa antynikotynowa
- wjeżdżają potrawy, które zgodnie z miejscowym zwyczajem powstają zakopane w kopczyku z piasku
- o 00.00 skromne fajerwerki, żadne tam Wianki.
- preferencyjnie 00.30 w łóżkach, w przemiłym towarzystwie, w świeżutkim kocyku, który niejednego osła okrywał

Obiad

Powtarzam ten model już drugi raz i musze przyznać, że nie ma on konkurencji. Nigdzie i nigdy nie będę miał lepszej okazji na przespanie Nowego Roku.

Wadi Rum

Zrywamy się rano o 8. Czeka nas Wadi Rum i Lawrence z Arabii, który w tej okolicy organizował rewoltę przeciwko Turkom. Gotowane jajka na pustynii smakują dobrze.

Wadi

W środku Landcruisera jest 5 miejsc + jedno na dachu. Pięciu planuje dach, jedna chce jechać w środku. Nie dochodzi do rękoczynów. Widoki są godne, wieje lekko mrożący wiatr. Kręcimy się po pustynii, którą wciąż zamieszkują Beduini, po której krążą przemytnicy alkoholu do Arabii Saudyjskiej i zagubieni turyści. Wadi Rum to prawdziwe cudeńko.

Wadi Rum

O 16 kończymy nasz ewent, mieliśmy plan dojechania do autostrady i tam łapania stopa w kierunku Ammanu. Ten plan nie wypalił, bo ktoś z naszej ekipy wykazał się umiłowaniem wygody i zorganizował taksówki w przeciwnym kierunku, do słynnej Aqaby, kurortu dla ruskich nad Morzem Czerwonym. Taksówki nie da się tak łatwo odwołać. Panowie nie byli by zachwyceni, to Radio Taxi przyjechało z miejscowości oddalonej o 40 km. Do dziś nie wiemy, kto to zorganizował.

Aqaba słabiutka. Plaża słabiutka, gdzies tam ponoć w zatoce jest jakaś rafa. Ja jestem na nie. Transport do Ammanu - 4 godziny, 7 JD, arabskie westerny i melodramaty. Dojeżdżamy do Ammanu - wprawdzie na wzgórzach, ale Rzym to to nie jest. Ja jestem zadowolony. Jordanię polubiłem.

Aqaba

» Post Comment
Email (will not be published)
Name
Title
Comment
 remaining characters
Captcha Image Regenerate code when it's unreadable
» No Comments
There are no comments up to now.

Next >

Trips and tricks

Karaiby - ranking

Świat - ranking

Zostań fanem na Facebook'u!

Kliknij aby zostać fanem!